Gratis konsert med Solveig Sings Trio!

1. august 2024

Søndag 18. august kl. 14.00 inviterer vi til en uforglemmelig konsertopplevelse på kaféplassen på Kistefos! Den talentfulle Solveig Sings Trio, ledet av den fantastiske vokalisten Solveig Borgen, tar oss med på en reise gjennom kjente og kjære jazzklassikere.

Solveig Sings Kvartett

Sol med Magnolia Jazzband. Foto: Harald Opheim.

Dette er en unik sjanse til å oppleve noen av Norges beste jazzmusikere live. Med Solveig Borgen på vokal, August Veseth på piano, og Morten Kvam på kontrabass, kan du forvente en ettermiddag fylt med svingende rytmer og vakker improvisasjon inspirert av legender som Chet Baker.

Solveig Borgen, vokal:

Solveig kommer fra Oslo og har bachelor i sang og teater fra LIPA og etterutdanning i pedagogikk. Hun har bodd mange år i Amsterdam der hun samarbeidet med blant annet Candy Dulfer og John Engels. Hun opptrådte med storband under ledelse av Loet van der Lee og var frilans jazz- og musikalartist. Hun startet jazz- og folk bandet Solveig Sings Scandinavian og turnerte i Norge, Nederland, Belgia og Tyskland. I 2022 var hun med å starte Moss Jazzklubb. Solveig jobber også med egen musikk i studioet Audiorommet i Oslo. Hun bor på Jeløy og er å høre på jazzscener rundt om i Norges land.

August Veseth, piano:

August Veseth er et spennende, nytt tilskudd til Østfolds musikkmiljø. Han har utdannelsen sin fra Musikkonservatoriet i Tromsø hvor han tok bachelorgrad i utøvende rytmisk tangent, og etterutdanning i pedagogikk. Veseth har fordypet seg innenfor flere sjangre - deriblant jazz og blues, men også viser og klassisk musikk. Til daglig er han pianolærer ved Moss kulturskole, og på tiden utenom spiller han konserter og i studio - både alene og med andre. "Sondre Kleven Quintet", "Misvær Skaforening" og "Manna" er noen av navnene han har jobbet med, og nå får vi også gleden av å høre ham i Solveig Sings Trio.

Morten Kvam, kontrabass:

Bachelor i utøvende musikk, Jazzlinjen, Griegakademiet, Universitetet i Bergen med videreutdanning i pedagogikk. Kontrabassist/el-bassist/musiker i Bergen innenfor ulike sjangre inkludert jazz, rock, pop, fri improvisasjon, vise og folkemusikk. Samarbeidet med musikere som Terje Isungset, Per Jørgensen, Olav Dale, Walter Thompson (US), Kevin Dean (CAN). Fra 2009 aktiv musiker i Oslo. Samarbeid med musikere som Jens Carelius, Siri Nilsen, Juhani Silvola (Highasakite, Elin Kåven), Sarah-Jane Summers. I tillegg har han spilt med kjente norske artister som: Bjørn Eidsvåg, Øystein Greni, Alejandro Fuentes. Ble i 2014 nominert til spellemannsprisen i kategorien “Indie” for platen Vidde (Atlanter).

Solveig Sings Trio555

Konserten er inkludert i inngangsbilletten til Kistefos, så ta med venner og familie og nyt en dag fylt med musikk og kunst. Dette blir en perfekt anledning til å oppleve Kistefos i full blomst!

Billetter kan kjøpes her eller ved en av inngangene. Vi gleder oss til å se deg der!